lørdag den 8. oktober 2016

Bogbloggertræf 2016



For to uger siden var jeg til mit andet bogbloggertræf i Aalborg, og lige som sidste år var det rigtig hyggeligt. I år kendte jeg dog flere af de deltagende bloggere, hvilket var virkelig rart, da jeg så ikke var lige så genert i år, som jeg var sidste år, men sommerfuglene i maven var der dog stadig. I år deltog ca. 43 bogbloggere, samt fire forfattere og en hemmelig gæst. 

Da vi alle var ankommet stod vi lidt og snakkede inden vi blev ført ind i et lokale, som var fint pyntet op. Ved alle pladserne stod en bog klar til os, og da vi havde fået lov til at sætte os, fik vi lov til at pakke de fine gaver op, som lå på bordet. De indeholdt "Ravnenes Hvisken" af Malene Sølvsten, som viste sig at være årets hemmelige gæst, hvilket jeg var vildt glad for, da jeg simpelthen elsker hendes bog. Mens vi spiste lækker frokost, interviewede Irene, Malene Sølvsten omkring hendes bog, tilblivelsen af bogen og lidt om processen, hvilket var rigtig spændende. Efterfølgende kunne vi få vores eksemplar af "Ravnenes Hvisken" signeret, hvilket jeg selvfølgelig skulle. 

De fire andre forfattere der deltog til træffet var Nick Clausen, Nanna Foss, Pernille Vørs og Marie-Louise Rønning. De havde hver især taget nogle af deres bøger med til træffet, og dem kunne man vinde i en konkurrence. Jeg vandt desværre ikke noget denne gang. Efter konkurrencen blev det muligt at få signeret sine bøger, og da jeg vidste at Nanna Foss og Nick Clausen skulle deltage, havde jeg medbragt mit eksemplar af "Leoniderne" af Nanna Foss og "Drømmeland" af Nick Clausen, sådan at jeg kunne få en lille krusedulle i dem. 

Derefter var det blevet tid til at hygge snakke og spise lidt kage, som i år var mega fed! Den lignede nemlig stablede bøger, og jeg blev ret ærgerlig over, at det ikke var sådan en kage, jeg skulle have som bryllupskage. Mens vi spiste kage var det blevet tid til at Mie Møller Nielsen fra Dreamlitt skulle  fortælle om det at oversætte bøger. Det var virkelig interessant, og jeg var meget overrasket over at høre, at hun sagde at man egentlig skulle være bedre til sit eget sprog, end det sprog man oversatte fra, selvom det faktisk giver god mening nu. Desuden snakkede hun om at der var to måder man kunne gå til det på, da man enten kunne være tro mod forfatteren eller tro mod sproget, hvilket var spændende at høre om. 

Efterfølgende blev der afholdt debat, hvor vi fik diskuteret en masse forskellige emner, hvilket altid er ret interessant. Til sidst fik vi de sidste bookiebags, som endnu en gang var fyldt med lækre bøger. Jeg er så dybt imponeret over det arbejde de tre kvinder der arrangerede dette træf har lagt i det, derudover var det dejligt at hilse på alle de andre søde bogbloggere igen, da det er noget helt specielt at mødes med folk, der har den samme passion som én selv. Denne gang kom jeg hjem med 18 bøger, en julemalebog, nogle bogmærker, et YA krus og nogle fine muleposer. Jeg er så taknemmelig overfor både arrangørerne og sponsorene. Jeg gik derfra en oplevelse rigere og jeg glæder mig til at kaste mig over de lækre bøger der lå i poserne. 
















Jeg kom hjem med 18 bøger:
  • "Calendar Girl - Januar" af Audrey Carlan. Fra forlaget Lindhardt og Ringhof.
  • "Måske en dag" af Colleen Hoover. Fra forlaget Lindhardt og Ringhof.
  • "One" af Sarah Crossan. Fra Politikens forlag.
  • "Karensminde" af Iben Mondrup. Fra forlaget Gyldendal.
  • "De Urolige" af Linn Ullmann. Fra forlaget Gyldendal.
  • "Hjertets stemme" af Jan-Philipp Snedker. Fra Gads forlag.
  • "Skyggernes Dronning" af C. J. Redwine. Fra forlaget Turbine. 
  • "Den Dag Jeg Glemmer" af Adam Silvera. Fra forlaget Gyldendal.
  • "Sandsnogens Bid" (Krøniken om Morika #1) af Sidsel Sander Mittet. Fra forlaget Facet.
  • "Mareridt og Myrerkryb" af Nick Clausen. Fra forlaget Facet.
  • "Skyriel" (Ovanienprofetierne #1) af Lene Dybdahl. Fra forlaget Tellerup. 
  • "Kvinden i graven" af Julia Heaberlin. Fra Politikens forlag.
  • "En god far" af Noah Hawley. Fra forlaget Jentas. 
  • "De 7 synder" af K. L. Berger. Fra forlaget Dreamlitt.
  • "Hvor der er vilje" af Jeffrey Archer. Fra forlaget Lindhardt og Ringhof.
  • "Råddenskab" (Ravneringene #2) af Siri Pettersen. Fra forlaget Rosinante. 
  • "Ravnenes Hvisken" (Ravnenes Hvisken #1) af Malene Sølvsten. Fra forlaget Lindhadt og Ringhof. 
  • "De syv søstre" af Lucinda Riley. Fra forlaget Rosinante. 

Samt en malebog fra Bog og idé, og 1 måneds gratis abonnement til Storytel.


Til sidst vil jer gerne takke alle de mange søde sponsorer, der har været så utrolig gavmilde:

Bookiebags 
Bog & idé Aalborg, Østeraa: www.facebook.com/boiaalborg – Blandede malebøger
DreamLitt: www.dreamlitt.com – Blandede titler
Forlaget Facet: www.forlaget-facet.dk – ”Sandsnogens bid” af Sidsel Sander Mittet & ”Mareridt & Myrekryb” af Nick Clausen
Gads forlag: www.gad.dk/GadsForlagdk.aspx – ”Hjertets stemme” af Jan-Philipp Snedker + bogmærker
Gyldendal: www.gyldendal.dk – ”Den dag jeg glemmer” af Adam Silvera, ”Karensminde” af Iben Mondrup & ”De urolige” af Linn Ullmann + net & YA krus
Jentas: www.jentas.dk – ”En god far” af Noah Hawley
Lindhardt & Ringhof: www.lindhardtogringhof.dk – ”Ravnenes hvisken” af Malene Sølvsten, ”Måske en dag” af Colleen Hoover, ”Hvor der er vilje” af Jeffrey Archer + læseprøve på ”Calendar Girl” af Audrey Carlan
Nicole Boyle Rødtnes: www.nicoleboyleroedtnes.dk – Blandede titler
Plusbog: www.plusbog.dk – Net, keyhangers & bogmærker
Politikens Forlag: www.politikensforlag.dk – ”One” af Sarah Crossan & blandede titler
Rosinante & Co.: www.rosinante-co.dk – ”Råddenskab” af Siri Pettersen & blandede titler
Storytel: www.storytel.dk – 1 måneds gratis abonnement
Turbine: www.turbineforlaget.dk – ”Skyggernes dronning” af C.J. Redwine
Tellerup: www.tellerup.dk – ”Skyriel” af Lene Dybdahl

Konkurrencer 
Dansk bibelselskab: www.bibelselskabet.dk – ”Elektra” af Jakob Melander
Lotte Petri: www.lottepetri.dk – ”Hvidt snidt” & ”Sort død”
Marie-Louise Rønning: www.marielouiseroenning.com – ”Helbrederen”
Nick Clausen: www.nickclausen.dk – “Drømmeland”
Pernille Vørs: www.nemmehjemmesider.dk/side/pv/ – ”Dominic”-bøger
Tellerup: www.tellerup.dk – ”Spektrum”-bøger af Nanna Foss & ”Historier til drenge – tøser ingen adgang” af div. danske forfattere

Andet 
Evas kagerier: www.evaskagerier.dk – Den fantastiske bogkage


2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Selv tak, det var rigtig hyggeligt :) <3 Men ærgerligt vi ikke fik talt mere sammen, men kan jo være vi mødes til bogforum? :)

      Slet