tirsdag den 12. januar 2016

"Skyggernes Bog" (Dæmonherskerens Arving #1) af H.W. Klaris

"Skyggernes Bog" af H.W. Klaris, af forlaget Tellerup, udgivet i 2015. Anmeldereksemplar fra Tellerup, men alle holdninger er mine egne. 3/5 stjerner. 

"Skyggernes Bog" hander om den 17-årige pige Ally, der flytter ind på kostskolen Larchwood. I nærheden af skolen ligger en gammel, faldefærdig kirke, hvor hun ved et tilfælde opdager en hemmelig indgang i væggen, som fører ned til et rum under kirken. Ifølge overleveringerne blev det brugt til praktisering af sort magi tilbage i 1800-tallet. Larchwoods afdøde frue, Catherine Larchin, opsøger Ally og insisterer på at hun skal finde en gammel heksebog, som efter sigende giver uanet magt. Men en hemmelig kreds på skolen leder også efter bogen, og Ally har svært ved at gennemskue, hvem der har gode intentioner ... og hvem der har onde.

Jeg havde læst en del anmeldelser af denne bog, gode og mindre gode, og var derfor nysgerrig efter at se om den var noget for mig. Jeg har altid fundet hekse, magi og deres ritualer spændende, derfor lokkede "Skyggernes Bog" meget, og den var god.

Ally er en lidt små naiv pige, der ikke er så god til at sige fra. Hun prøver at gå imod den hemmelige kreds, og undersøge rummet under kirken alene, men hun ender altid med at fortælle dem, hvad hun ved, selvom hun egentlig ikke vil. Til tider kan jeg godt forstå hendes reaktioner, men andre gange ville jeg godt bare have at hun tog sig sammen, og holdt på sine hemmeligheder.
Desuden er hun vild med to forskellige drenge, der begge er små arrogante. Tom den ældre, mystiske fyr og Jay fra Allys klasse, den søde og charmende fyr, der skal lære at stå fast.
Jeg kunne godt lide Catherine Larchin, selvom hun er lidt mystisk og ond, men kan virkelig godt lide hendes historie.

Derudover synes jeg, at det nogle gange gik lidt for hurtigt det hele, og jeg savnede lidt at få lidt mere information om både Larchwood og Catherine og hendes ting, samt Ally og Catherines forbindelse, for de ting var rigtig spændende. Men forhåbentlig bliver nogle af de ting uddybet i den næste bog.

Men på trods af de ting der irriterede mig, var det en rigtig god historie, der virkelig fangede mig og den var virkelig svær at ligge fra sig. Der sker hele tiden noget, og alle kapitlerne er ret spændende, så man bliver nødt til at læse videre, for at finde ud af, hvad der sker med karakterene. Desuden er "Skyggernes Bog" skrevet i et meget let sprog, hvilket giver et godt flow til historien.

"For hvert skridt kom jeg dybere og dybere ned under kirken, og til sidst stod jeg på det gulv som jeg havde forladt ganske få timer tidligere. Den eneste forskel var bare at jeg nu kunne se væggene og gulvet. Og det jeg fik øje på, gjorde mig både bange og nysgerrig."

Slutningen er virkelig spændende og man har bare lyst til at læse den næste bog i serien med det samme. Hvilket er noget jeg helt sikkert har planer om at gøre, da jeg gerne vil finde ud af noget mere om Catherine og Allys forbindelse og dæmonherskerens arving.

"Skyggernes Bog" er en bog om paranormale kræfter, kærlighed og svære valg. Den er rigtig spændende, svær at ligge fra sig og man keder sig aldrig. Det er en god og underholdende historie.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar